Rubrik... eller nåt HEHEHE

Så, nu ska jag skriva om fler böcker HAHAHAH
Känner mig väldigt social som aldrig skriver här, och när jag väl
gör det så skriver jag om... böcker. :D

(lyssnar förresten på Pretty Women från Sweeney Todd, eheh, den är festlig)

Så nu har jag läst ut bok 2, 3, 4, 5 och 6! (Tror jag?)
(ja, jag har läst varenda lediga stund den senaste veckan)

LÄS INTE DEN KURSIVA(!!) TEXTEN SOM BESKRIVER DE FÖRSTA 4 BÖCKERNA OM NI INTE VILL VETA VAD SOM HÄNDER!

Bok 2 var All Together Dead av Charlaine Harris
som är den 7e Sookie Stackhouse (Southern Vampire Mysteries/True Blood) boken.
Denna boken handlar om... vampyrer, precis som dom tidigare böckerna, hahah.
Det finns inte så mycket att säga om den boken eftersom det avslöjar så mycket.
Jag läste den på engelska.
Jag tycker att boken var väldigt seg i mitten och kände för att kasta in boken i väggen ibland
men jag tog mig efter mycket om och men igenom den.
På baksidan står det:
"Being surrounded by all varieties of undead, changeling and preternatural beings has gotten to be nothing out of the ordinary for Louisiana cocktail waitress Sookie Stackhouse.  Still even she has her limits. Betrayed by her long time vampire love, Sookie must now not only deal with a possible new man in her life - the oh-so handsome shapeshifter Quinn - but also contend with the long-planned vampire summit in Rhodes."
Kanske... hahah, har lämnat tillbaka boken så jag kan inte skriva av baksidan.



Bok 3 var From Dead to Worse av Charlaine Harris
som är den 8e boken om Sookie Stackhouse (True Blood)
även denna handlar om vampyrer hahah, nähä?
Finns inte mycket att säga om denna heller.
Denna var inte alls lika seg som den 7e boken.
Läste även denna på engelska.
Baksidan (kanske, lämnade tillbaka denna boken också xD):
"After the natural disaster of Hurricane Katrina and the manmade explosion at the vampire summit, everyone, human and otherwise, is stressed, including Louisiana cocktail waitress Sookie Stackhouse, who is trying to cope with the fact that her boyfriend Quinn has gone missing.

It’s clear that things are changing, whether the weres and vamps of her corner of Louisiana like it or not. And Sookie, Friend to the Pack and blood-bonded to Eric Northman, leader of the local vampire community, is caught up in the changes.

In the ensuing battles, Sookie faces danger, death, and once more, betrayal by someone she loves. And when the fur has finished flying and the cold blood finished flowing, her world will be forever altered."


I denna boken så hände det saker som jag inte ville skulle hända, men som jag samtidigt VILLE skulle hända!
(schizofren? pfh)


Bok 4 var Dead and Gone av (yeeees) Charlaine Harris
och jaa, det är den 9e Sookie Stackhouse boken! hahah.
Läste även denna på engelska.
"Now it's the turn of the weres and shifters to follow the lead of the undead and reveal their existence to the ordinary world. Sookie Stackhouse already knows about them, of course - her brother turns into a panther at the full moon, she's friend to the local Were pack and Sam, her boss at Merlotte's bar, is a shifter. At first the great Were revelation seems to go well - then the horribly mutilated body of a were-panther is found outside Merlotte's. Though Sookie never cared that much for the victim, no one deserves such a horrible death, so she agrees to use her telepathic talent to track down the murderer. But what Sookie doesn't realise is that there is a far greater danger than this killer threatening Bon Temps: a race of unhuman beings, older, more powerful and far more secretive than the vampires or the werewolves is preparing for war ..."

I början av boken så JUBLADE jag! Kommer dock inte säga varför, heh.
Denna boken är lite... udda.
Jag tycker att listan med övernaturliga varelser aldrig tar slut!
Men det är bara att bita ihop och försöka hålla koll på alla miljoner karaktärer som finns i boken.



(godis om ni läser klart hela hehehehe)
Gissa vilken bok 5 är?
Ja, självklart.
Dead in the Family av Charlaine Harris
Som är den 10e och senaste Sookie Stackhouse boken.
Läste denna på engelska.
"Sookie Stackhouse has finally settled into a relationship with the Viking vampire Eric, and her errant brother Jason seems to have his life in order, too. But all the other people in Sookie's life - Eric himself, her former lover Bill, her friend and boss Sam - are having family problems. Eric's maker shows up with Eric's `brother' in tow, the ailing Bill can only be healed by a blood sibling, and Sam's brother's marriage is about to take place ...or will it? The furor raised by the coming out of the two-natured has yet to settle; some people are just not ready to sit down to dinner with a man who turns into a dog. And Sookie herself is still recovering from her last ordeal. She's definitely improving, physically and mentally, but she's always going to have some dark moments now. The werewolves tell her that there have been strange and ominous passers-by in the Stackhouse woods; now Sookie is about to come face-to-face with one of her more distant relatives..."

Denna boken är nästan ännu snurrigare.
Det händer så mycket udda att man får panik ibland.
Den slutade inte riktigt som jag ville men...
Får vänta till MAJ(!!!!) på en fortsättning!



(har skrivit detta inlägget i evigheter nu ahhaha xD)

Bok 6 var PS. Jag Älskar Dig av Cecelia Ahern
Denna boken var... sorlig.
Satt på bussen (eftersom att jag var så dum att jag läste den på bussen) och snyftade för mig själv.
Många har säkert sett filmen, "PS. I Love You" (upperbarligen), som är baserades på boken.
Baksidan:
"Holly och Gerry har ett perfekt liv tillsammans. De är lyckligt gifta och bor i Dublin, nära släkt och vänner. Vardagen flyter på i full fart och världen ligger öppen. Tror de. Så händer det ofattbara. Ett par månader före Hollys trettioårsdag dör Gerry efter en kort tids sjukdom. Hon förlorar sin bästa vän, mannen hon älskar. För evigt. Han kan aldrig komma tillbaka. Men ändå gör han det...

Ett par månader efter Gerrys död dyker hans sista gåva till Holly upp: "Listan." I tio brev, ett för var och en av årets återstående månader, lotsar han Holly genom sorgen och visar henne hur livet trots allt rymmer både tårar och skratt."


Jag tycker att denna boken var väldigt bra och att många borde läsa den.

Jag hade kunnat skriva mer om boken, men jag orkar inte skriva mer, har skrivit detta i snart 2 timmar hahah xD
har tappat bort mig hela tiden xD



Nu måste jag dock sova!
Ska lägga mig och läsa dom sista sidorna i bok nr. 7!

Godnatt!


/Äliiin


You wanna see what they said?

SHAKE YOUR BODY LIKE A HAIRY TROLL

Om du inte heter Harry:
Den magiska bocka-i-rutan!

Om du är modernare än ugglepost: (publiceras ej)

Magisk länk:

Var god skriv med fjäderpenna på pergamentet nedan:

Trackback
RSS 2.0