Vill...

... vara kreativ, snygg/söt, inspirerande och 18 år.
... fota, göra filmer, skriva fina noveller och romaner.
... ha sommar, värme och The Ark.


Känner mig så sjukt okreativ och tråkig. Har inte fotat på skitlänge, vill _jättemycket_. Vill fota folk vid järnbron vid Lärjeån, eller vid Röda sten. Vill göra fina surrealistiska filmer och springa i slow motion igenom skogen med pappersmasker framför ansiktet. Vill skriva noveller eller en roman och ge ut något. Vill skriva fin musik och vara bra på något instrument. VILL_VARA_KREATIV.

Vill ha sommarmorgnar, soluppgång, fågelkvitter och fina konserter. Vill sitta ute hela natten i en främmande stad och vänta på bussen. Vill att allt ska vara och kännas fint.

Är så äckligt jävla skittrött på vinter, is, snö, hundskit, grus och mörker. DET_SUGER.

Vill ha ett kreativt och intressant liv. Vill vara någon.
I wish I was special 
You're so fucking special


(Hon plockar upp en nyvässad blyertspenna, en sån där som man fick i grundskolan för längesedan. Hon håller den i handen, för den emot det randiga pappret. Hon ska skriva något hade hon tänkt, men hjärnan är tom och fantasin är död. Så hon tar pennan och trycker istället in den svarta vassa spetsen i vänster handrygg. Frustration och ilska fyller hennes kropp. Smärtan strålar ifrån handen och hon biter sig hårt, hårt i läppen. Ett skadeglatt flin sprider sig på hennes läppar och hon trycker in spetsen på nytt, men ristar denna gången in ett K. Hon ler när blodet rinner längs handen och vidare ner på pappret, där det bildar små fina röda prickar. Hon tänker att den röda färgen gör sig bra emot det vita pappret och dess gråsvarta linjer. Hon trycker in spetsen bredvid K:et och ristar in ett R. Sedan lägger hon ifrån sig pennan för några sekunder medan hon betraktar de lite kantiga bokstäverna som är inristade i hennes hand. Hon ler, känner sig duktig och nyskapande för en gång skull. Hon fattar pennan igen, ristar in bokstav efter bokstav tills det tillslut står "KREATIV". Det blöder, fläckar ner pappret, men det gör ingenting, det blir ju bara fint, precis som hennes hand. Kreativt och fint.)

(Och haha, nej, det där är faktiskt inte på riktigt ^. Är inte så HMMM i huvudet att jag skulle sätta mig och rista in kreativ i min hand. Faktiskt.)

Men aahh, helt knasigt inlägg :)))))))))


(Blir så jävla frustrerad, arg och avundsjuk på Rebecca & Fiona och blir hur arg som helst på deras låtar, men samtidigt älskar jag det hur mycket som helst.)

/Sandra



(bajsigt inlägg, ta det inte för allvarligt, oki bra?)
:DDD

You wanna see what they said?
Elise

Känner igen det där. När man liksom har kreativiteten i sig, men inte kan få utlopp för den. Sen är väll februari sämst, mitt i vintern och långt från allt.

Jag känner massa frustration över att jag inte får ut orden, eller att jag är snyggare för den delen.

2011-02-20 @ 12:04:34
http://ienstadvidhavet.blogg.se/
ÄLIN

Du ÄR kreativ, du ÄR söt, du ÄR inspirerande, du ÄR (snart) 18!

Du är ärligt den mest kreativa människan jag vet, jag ljuger inte. Och du skriver jättebra! :D

2011-02-20 @ 22:38:29

SHAKE YOUR BODY LIKE A HAIRY TROLL

Om du inte heter Harry:
Den magiska bocka-i-rutan!

Om du är modernare än ugglepost: (publiceras ej)

Magisk länk:

Var god skriv med fjäderpenna på pergamentet nedan:

Trackback
RSS 2.0