Varför?

Varför blev det såhär? Varför känns det som att det är alla mot mig och Jejje? Varför känns det som att det är vi mot världen? Varför känns det som att vi inte har någon yttrandefihet? Varför blev det såhär?

Ja, ni kan säga att ni också bara utnyttjar yttrandefriheten när ni sitter där och klagar på att vi klagar, tycker bara att det är väldigt motsägelsefullt att skriva typ "dåliga och töntiga ni är som bara klagar" NÄR NI SJÄLVA KLAGAR PÅ OSS. Ni tror att ni är så mycket bättre än oss, fast ni i själva verket inte alls är det, ni är på precis samma nivå som oss, för ni sitter ju där själva och klagar på att vi klagar. 

Och varför sitta där och klaga på varandra och smutskasta varandra, när vi istället borde hålla ihop och finnas där för varandra det här sista året med Ark? Varför ska alla sitta i varsitt hörn av Sverige och bara hata? Och varför ska vi sitta där i vår och sommar och bitch-blicka varandra istället för att ta vara på allt det fina och bara ha kul? 

Kalla mig konflikträdd, vad som helst, men det är inte det det handlar om, hade kunnat sitta här i all evighet och fortsätta försvara mig och förklara allt, men jag bara vill inte. Önskar att den gemenskapen som kom fram efter 8 december bara kunde hålla i sig. Men nej, tydligen inte. Istället har grupperna och gränserna bara blivit tydligare och det känns som att stämningen bara blivit så mycket sämre

Så, hoppas ni hade kul, ni som var på signeringen idag, och hoppas ni i Malmö får det kul imorrn. Och ja, jag är lite besviken på att det inte blir något i Göteborg, men det är egentligen "bara" en signering, och mitt liv går inte under för att jag missar det. kan vi bara sluta bråka och hata varandra nu? Jag vill inte mer.

/Sandra

You wanna see what they said?
emelie

Men ta inte åt er, det är människor över internet... Jag lovar att inte ens hälften skulle våga säga nåt irl, och knappast att någon ens kommer visa att de är sur på er under konserterna. Och om folk verkligen är arga för att ni bara säger vad ni tycker, då är det dom som har problem och inte ni. Faktiskt.



Och om man inte kan ta att folk har en annan åsikt så borde man inte säga sin egen heller, speciellt inte när det gäller saker som vissa bryr sig jättemycket om. ELLER så säger ni vad ni tycker och sen bara är "jaha" om någon blir arg. Det blir bara tusen gånger roligare för dom att fortsätta då ju. Don't feed the troll, osv.

2011-02-23 @ 20:44:45
http://silencelikeawhisper.blogg.se/
emelie

Haha, eller jag menar inte att ni inte får säga vad ni tycker, mer bara att om ni inte kan ta att folk säger emot så kanske ni ska tänka över det innan :)

2011-02-23 @ 20:46:46
http://silencelikeawhisper.blogg.se/
emelie

Svar: Men det beror väl på hur man ser det. En sak är viktig för dig, och en annan sak är viktig för nån annan. Det som blir dubbelmoral för dig är kanske inte alls det för nån annan person.



Det är därför man inte ens ska diskutera.

2011-02-23 @ 21:00:29
http://silencelikeawhisper.blogg.se/

SHAKE YOUR BODY LIKE A HAIRY TROLL

Om du inte heter Harry:
Den magiska bocka-i-rutan!

Om du är modernare än ugglepost: (publiceras ej)

Magisk länk:

Var god skriv med fjäderpenna på pergamentet nedan:

Trackback
RSS 2.0