Is there a light

Är så jävla trött på internet och att man alltid alltid ska hålla på och.. ah, bara hålla på hela tiden, så nu ska jag bara vara lite boknördig och sen ska jag LÄÄÄÄSAAAAAA och tjocka mig (som om jag inte gjort det tillräckligt i veckan? HEHEH) (yy)

JAG ÄR TRÖTT SOM FAN PÅ VINTER :@@@@@@@

-



Så, de här fyra böckerna ska jag läsa inom den närmsta framtiden (y)

Har redan börjat med 14 år till salu (Caroline Engvall), den är asbra, tragisk men bra. Fick mardrömmar av den första natten. Antar att i princip alla vet vad den handlar om. Sann berättelse.

Svält (Knut Hamsun), gavs ut 1890, den handlar om en fattig författare som typ.. svälter ihjäl, för han har inga pengar att köpa mat för, och därför kan han inte skriva osv..

Gänget i tunnelbanan (Christiane F.), är boken som filmen Christiane F. Wir kinder vom bahnhof zoo, är baserad på. Den handlar om en 13-åring som börjar hänga på ett disco, hon träffar Detlef som hon blir ihop med. Detlef tar heroin, precis som alla andra som hon börjar umgås med. I början tar Christiane bara partydroger och valium, men sen fastnar även hon för heroin, och.. ah, sann berättelse. Tragisk, men bra.

Skräck och avsky i Las Vegas (Hunter S. Thompson), handlar om... typ droger. Nejmen, en journalist och hans advokat åker till Las Vegas med hela bagaget fullt av droger, de ska skriva en artikel om ett motorcykel-race i öknen, artikeln blir aldrig skriven och istället "växer uppdraget till en påtänd jakt på hjärtat av "The American dream", resan som följer blir en neurotisk mardröm och en gravskrift över 60-talets drogkultur" (citerat från baksidan på boken). Johnny Depp är med i filmatiseringen av den här boken.

/Sandra

You wanna see what they said?
Jessika

Vinter </3

Åh, jag vill läsa 14 år till salu, den verkar bra :(

2011-01-22 @ 11:43:10
http://xjessie.webblogg.se/
Milla

Var på Bokia för några dagar sedan och kollade på en bok. Kom hem, glömde vad den hette. Går in här, läser. 14 år till salu. Tack S för du påminde mig, nu måste jag hoppa in i min flygande bil och åka till Bokia för att köpa den :>

2011-01-22 @ 16:27:00
http://millaismyname.blogg.se/

SHAKE YOUR BODY LIKE A HAIRY TROLL

Om du inte heter Harry:
Den magiska bocka-i-rutan!

Om du är modernare än ugglepost: (publiceras ej)

Magisk länk:

Var god skriv med fjäderpenna på pergamentet nedan:

Trackback
RSS 2.0