GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN...

... REBECKA : DDDD


I födelsedagspresent får du... EN LÄNKNING, hohhho.
Fattig student som jag är har jag inte råd att köpa något.
(mitt konto är på 15,25 :- för tillfället)

Så, ja. hoppas du haft en fin dag. 

-

Apropå Rebecka så minns jag fortfarande första gången vi träffades, jag minns det som igår. 

Jag & Jejje åkte till Slottskogen en varm majdag, Rebeckas mobil hade dött & vi hade ingen aning om hur vi skulle hitta henne eller få tag på henne, så vi bara vandrade omkring i Slottskogen, utan att veta vart vi skulle ta vägen. 
Rätt som det var sa Jejje tyst "Där är hon", & jag vände mig om, fick se en liten tjej med blont hår, röda strumpbyxor & ark-tröja komma springandes emot oss. Vad jag minns hade jag ingen aning om hur hon såg ut innan, vi bara antog att det var hon för att 1. hon hade ark-tröja, & 2. hon sprang emot oss.
Vi kramades, sa hej lite nervöst, gick & satte oss på en bänk vid ett berg med ett inhugget mansansikte. Där satt vi en stund, (har ingen aning om hur länge), det enda jag minns att vi pratade om är Ferdinands korv, antagligen pratade vi om Ark också, men konversationen om Ferdinands korv är den som jag minns. 
Sen skulle de gå till gräsmattan/ängen/vad-det-nu-var-för-nåt där Livsstilsdagen i Väst skulle hålla rum, & efter att hennes föräldrar föreslagit det följde vi med dit & fick följa med in. I entrén stod en man som ville fota mina naglar (som för övrigt var svarta med en grön/rosa rand i mitten). Inne på området såg vi på Jeerks som hade rutiga byxor & skruvmaskiner (?), Linda Bengtzing & EMD. Vi hängde en del i godistältet, tvekade fram & tillbaka på om vi skulle ta godis i den stora glasskålen eller inte. Vad jag minns gjorde vi det aldrig. En man i en gul dräkt som fick en att tänka på Monsters Inc vandrade omkring inne på området & spelade dragspel. Vi drack vatten hela dagen & jag minns att vi satt på en betongklump & åt rinnande Twister för att svalka oss i den 30-gradiga värmen. 

Detta hände den 30 maj 2008, för två & ett halvt år sen. Det är inte så längesen, men det känns som en hel evighets sen. Jag tänker ofta på vad som skulle hänt ifall inte Rebecka helt otippat skulle sett oss, ifall jag inte skulle haft mina rosa skrikiga strumpbyxor som gjorde att hon såg oss ända ifrån bilen. Jag tror inte att vi hade vart så bra vänner om hon inte hade hittat oss den 30 maj.
Jag är glad att hon hittade oss.



(sandra)

You wanna see what they said?
Jejje

jaa <3

GRATTIS :DD

2010-11-23 @ 09:41:49
http://chavezz.blogg.se/
Rebecka

TACK! :*

(det var den 11 maj hihi)

2010-11-23 @ 17:12:01
http://likemortalsdo.blogg.se/

SHAKE YOUR BODY LIKE A HAIRY TROLL

Om du inte heter Harry:
Den magiska bocka-i-rutan!

Om du är modernare än ugglepost: (publiceras ej)

Magisk länk:

Var god skriv med fjäderpenna på pergamentet nedan:

Trackback
RSS 2.0